Sari la continut

Cum vei proceda in cazul platilor cu cardul pe internet prin 3D Secure?

 

Incepand din 2 martie 2020 autorizezi platile efectuate online, cu cardul, mai simplu si mai rapid cu ajutorul aplicatiilor Mobile Banking sau Mobile Token (aferent serviciului Online Banking activ).

 

Cum procedezi in cazul platilor online prin 3D Secure cand folosesti cardul UniCreditCard?

  • daca ai activata optiunea "mesaje de tip push" pe telefon in Mobile Banking/ Mobile Token, sectiunea "Setari", vei primi un mesaj cu detaliile platii si vei fi directionat in aplicatie pentru a autoriza tranzactia folosind amprenta, trasaturile faciale sau codul PIN al aplicatiei, conform setarilor din telefonul mobil;

  • daca nu ai activat optiunea "mesaje de tip push", te vei loga in aplicatia Mobile Banking/ Mobile Token, unde vei autoriza tranzactia folosind amprenta, trasaturile faciale sau codul PIN al aplicatiei.

Poti vedea cum autorizezi platile cu cardul pe internet prin aceste metode, in tutorialul de mai jos:

 

Daca nu ai active aplicatiile Mobile Banking sau Mobile Token (aferent serviciului Online Banking activ):

1. Pana la 13 octombrie 2020, inclusiv, vei autoriza platile online cu cardul prin 3D Secure, ca si pana acum, prin introducerea parolei 3D Secure primita pe numarul de telefon inregistrat la UniCredit Consumer Financing.

2. Incepand cu 14 octombrie 2020, vei autoriza platile online prin introducerea unei parole statice si, in plus, vei introduce parola 3D Secure (pe care o vei primi pe numarul de telefon inregistrat la UniCredit Consumer Financing). Poti modifica Parola statica:

  • la plata online cu cardul, in pagina autorizarii tranzactiei prin introducerea parolei statice existente (initiala*/setata de tine) si prin introducerea si reconfirmarea noii parole statice in campurile dedicate sau

  • la orice ATM din reteaua UniCredit Bank (optiunea Setare / Schimbare parola statica) sau

  • contactand serviciul Info Center disponibil 24h/7 la *2020, (apel cu tarif normal in retelele mobile Telekom Romania, Vodafone, Orange, RCS&RDS) sau +40 21 200.20.20 (apel cu tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania).

  • *Parola statica initiala trebuie modificata la prima plata, daca nu ai modificat-o deja, printr-una dintre metodele mentionate mai sus.

Ce se intampla dupa mai multe incercari nereusite de autorizare a platii online 3D Secure?

1. Pana pe 13 octombrie 2020, dupa trei incercari consecutive nereusite de autorizare prin Mobile Banking / Mobile Token, aplicatia se va bloca din motive de siguranta, tranzactia putand fi autorizata prin introducerea parolei 3D Secure pe care o veti primi, ca si pana acum, prin SMS la numarul de telefon mobil inregistrat in relatia cu noi. Pentru a autoriza o noua plata prin Mobile Banking / Mobile Token, aplicatia va trebui reactivata.

2. Din 14 octombrie 2020, din motive de siguranta, vom bloca instrumentul de plata pentru tranzactii pe internet, dupa:

  • cinci incercari consecutive nereusite, respectiv:

    • trei incercari consecutive de autorizare prin Mobile Banking / Mobile Token, caz in care si aplicatia Mobile Banking / Mobile Token se va bloca si va trebui reactivata si

    • doua incercari consecutive prin utilizarea parolei 3D Secure si a parolei statice, daca anterior s-a incercat autorizarea prin Mobile Banking / Mobile Token sau

  • cinci incercari consecutive nereusite de utilizare a parolei 3D Secure sau a parolei statice, daca anterior nu s-a incercat autorizarea prin Mobile Banking / Mobile Token.

Pentru a debloca instrumentul de plata dupa cele 5 incercari consecutive nereusite si pentru a putea autoriza o noua plata, in functie de tipul de autorizare, este necesar:

  • sa reactivezi aplicatia Mobile Banking / Mobile Token sau

  • sa schimbi parola statica la orice ATM UniCredit Bank prin utilizarea optiunii "Setare/Schimbare parola statica" din meniu sau apeland *2020, (apel cu tarif normal in retelele mobile Telekom Romania, Vodafone, Orange, RCS&RDS) / +40 21 200.20.20 (apel cu tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania), serviciul Info Center disponibil 24h/7.

 

Ce se intampla in cazul platilor pe internet non 3D Secure?

Pana pe 13 octombrie 2020, inclusiv, autorizarea tranzactiei se va realiza ca si pana acum, furnizand numarul de card, numele de pe card, data expirarii si CVV/CVC, indiferent de suma.

Incepand din 14 octombrie 2020, platile pe site-uri care nu suporta serviciul 3D Secure se autorizeaza furnizand informatiile de pe card si codul CVV/CVC doar pentru:

  • plati in afara Spatiului Economic European (SEE), indiferent de suma

  • plati la comercianti din SEE, a caror valoare individuala nu depaseste 30 EUR, iar valoarea cumulata a unor astfel de plati consecutive nu depaseste 100 EUR.

 

Bine de stiut

  • In cazul in care ai dificultati in primirea mesajelor de tip push sau nu poti sa te autentifici in aplicatie din motive tehnice (lipsa conexiune internet, aplicatia nefunctionala etc.) iti vom trimite noi parola 3D Secure prin SMS (la numarul de telefon inregistrat la UniCredit Consumer Financing) pentru autorizarea tranzactiei.

  • Pentru a permite primirea parolei 3D Secure, avem rugamintea ca detinatorul cardului sa se asigure ca a furnizat Bancii un numar de telefon mobil valid atat pentru cardurile principale al caror titular este, cat si pentru cele suplimentare ale utilizatorilor recunoscuti si acceptati. Furnizarea/actualizarea numerelor de telefon mobil (daca este cazul) se poate efectua apeland serviciul Info Center la *2020 (apel tarif normal in retelele mobile Orange, RCS&RDS, Telekom Romania, Vodafone)/ +40 21 200.20.20 (apel tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania) sau vizitand orice sucursala UniCredit Bank.